Allmänna Villkor

Dessa allmänna villkor gäller för dig som konsument när du köper produkter från oss, Stepler AB, 559199-9551, på vår webbplats www.nicesmile.se. Genom att köpa en produkt på nicesmile.se bekräftar du att du accepterar dessa villkor.

Vid beställning på hemsidan ingås ett köpeavtal mellan dig och NiceSmile när vi har bekräftat din beställning skriftligen och du har fått vår orderbekräftelse. Vi ber dig spara orderbekräftelsen för att underlätta korrespondensen med oss om ditt köp.


Kontakta oss

Du kan kontakta oss med den e-postadress som anges nedan.

info@nicesmile.se

Om vi ändrar vår e-postadress kommer den uppdaterade kontaktinformationen att publiceras och hållas tillgänglig på vår webbplats nicesmile.se.

 

Priser & betalning

Alla tillämpliga priser för produkter anges på nicesmile.se. Vi förbehåller oss rätten att göra prisjusteringar; Justerade priser kommer att publiceras och hållas tillgängliga på vår webbplats nicesmile.se. Priserna som anges på nicesmile.se är inklusive moms.

Om en produkt är listad till ett felaktigt pris på grund av ett typografiskt eller tekniskt fel, eller någon annan anledning, förbehåller vi oss rätten att vägra eller annullera alla beställningar som gjorts för en sådan produkt.

Vi accepterar för närvarande Visa och MasterCard genom betalningslösningen Stripe. När du betalar med kort kommer du att bli ombedd att uppge ditt kortnummer, giltighetstid och cvc-kod. Vi använder 3d-secure, utvecklat av Visa och MasterCard, för att säkra betalningar och all betalningsinformation krypteras med ssl-kryptering, vilket förhindrar obehörig åtkomst till kortuppgifter.

För mer information om hur vi behandlar betalningsinformation, se vår integritetspolicy.

För kunder bosatta i Sverige erbjuder vi även betalning mot faktura i samarbete med Klarna. En vanlig kreditprövning kommer att göras när du väljer Klarna Faktura som betalningsmetod i kassan. Betalning ska ske inom 14 dagar från köpet, annars tillkommer en förfallen avgift på fakturabeloppet.

Observera att vid beställning mot faktura måste leveransadressen vara din registrerade bostad.

 

För ytterligare information om Klarna-fakturor kan du kontakta Klarna på telefon +46 (0)8-120 120 00, e-post info@klarna.se eller via deras hemsida www.klarna.se.

 

Ändringar av villkoren

Vi kan ändra dessa villkor när som helst. I händelse av ändringar som inte är små och kan påverka dig kommer du att meddelas via e-post. Vi kommer då att informera dig om att det är viktigt att göra invändningar om du inte godkänner ändringarna. Om vi inte får en sådan invändning inom trettio (30) kalenderdagar efter att ändringarna kommunicerades, antar vi att du godkänner ändringarna. Den senaste versionen av villkoren kommer att finnas tillgänglig på webbplatsen.

 

Skapa ett konto

Ett konto skapas automatiskt när du beställer produkter för första gången. Du får inte överföra kontot till andra, och du kan bara registrera dig för ett (1) konto.

 

Frakt

Listan eller beskrivningen av en produkt på nicesmile.se innebär inte att produkten för närvarande är tillgänglig i lager.

Produkter köpta på nicesmile.se skickas till dig på vanliga dagar, måndag-fredag exklusive svenska helgdagar.

Fri frakt på alla beställningar inom EU över 400 SEK. Beräknad leveranstid är 2-5 arbetsdagar på alla produkter som finns i lager. Kontrollera varje produkt individuellt för att se om det finns och leveransförseningar.

Observera att leveranstiden kan variera.

 

Tid och ångerrätt

Dessa villkor är giltiga för varje köp som du gör.

Du har rätt att ångra ditt köp inom en period av 14 dagar från dagen för leverans av produkten oavsett anledning eller utan anledning. Om du har beställt mer än en produkt och produkterna levereras separat, eller om du har beställt en vara som levereras i separata delar vid olika tidpunkter, har du rätt att ångra köpet inom 14 dagar från leveransdagen av sista produkten eller den sista delen av produkten.

Om du vill ångra ditt köp måste du meddela oss inom 14 dagar från leveransdagen genom att skicka ett meddelande till oss att du vill ångra köpet och returnera produkten. Meddelandet ska innehålla ditt namn, adress och kontaktinformation till dig. Du kan skicka meddelandet till oss via e-post: info@nicesmile.se.

Du kan även använda Konsumentverkets standardformulär för ångerrätt och skicka det till oss per post eller mejl. Du har då 14 dagar på dig att returnera produkten till oss.

Förutsatt att produkten är förseglad, oanvänd och returneras till oss intakt och i sin originalförpackning, återbetalar vi dig den totala kostnaden för produkten men vi betalar inte tillbaka fraktkostnaden.

Observera att du som kund är ansvarig för produkterna vid leverans när produkten returneras till oss. Förpacka produkterna på lämpligt sätt för att minska risken att de skadas eller kommer bort under leverans.

 

Klagomål

Om du har fått en skadad eller defekt produkt, vänligen lämna in ditt klagomål till oss via e-post: info@nicesmile.se så snart som möjligt efter att du har upptäckt defekten. Om du gör reklamation inom två månader efter att du upptäckt felet, anses reklamationen alltid ha kommit in i rätt tid.

Vi kommer att hantera ditt klagomål i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning och enligt riktlinjerna från Allmänna Reklamationsnämnden (”ARN”) (se www.arn.se).

 

Force majeure

NiceSmile ansvarar inte för defekter eller förseningar orsakade av omständigheter utanför vår rimliga kontroll, såsom allmänna arbetskonflikter, krig, brand, ändringar av bestämmelser utfärdade av statliga myndigheter, problem med elnätet eller telefonkommunikation, dataöverföringar eller någon annan form av kommunikation, eller brister eller förseningar i leveranser från underleverantörer.

 

Ändringar och tillägg

NiceSmile förbehåller sig rätten att ändra och göra tillägg till dessa villkor när som helst. Du är bunden av de villkor och villkor som gäller vid tidpunkten för ditt köp. Ändringar och tillägg av dessa villkor är giltiga för alla köp som görs efter publicering på nicesmile.se.

 

Gällande lag och tvister

Om det skulle uppstå en tvist som vi inte kan lösa tillsammans kan du som konsument vända dig till ARN. NiceSmile kommer att följa ARN:s rekommendationer i de frågor de granskar. Du kan kontakta ARN på deras hemsida eller adress:

 

Allmänna reklamationsnämnden

Ruta 174

101 23 Stockholm

www.arn.se

Ytterligare information om alternativ tvistlösning i konsumentförhållanden finns på www.konsumentverket.se.

Dessa villkor ska styras av och tolkas i enlighet med svensk lag. Eventuell tvist som uppstår till följd av dessa villkor ska slutligt avgöras av de allmänna domstolarna i Sverige.